torsdag den 1. september 2011

Vildniseksperimenter

Jeg havde et par områder af haven, som har nydt godt af en vis lazzeiz faire holdning i år.

Skovjordbærrene overlevede fint, og jeg har plantet dem under mine ribs- og stikkelsbærbuske. Til næste år kan de så dække området under den grimme busk. 

Det ene er området omkring en nedklippet busk ved vores terasse. Jeg valgte at smide en pose blandede blomsterfrø, resten af en pose hvid hør og diverse blomsterrester fra frøposer og sidste års frøsamling. Det blev sådan ser ok, men lidt tyndbenet i det. Hvis jeg skal gøre det igen, vil jeg nok vælge at tilføje noget, der er lidt lavere og med større blade og kan dække jorden mere. Men jeg tror nu at jeg ender med at plante skovjordbær der også, når dem jeg har, har bredt sig godt.


Og så havde jeg en ordentlig stak græstørv fra jeg havde gravet ud til køkkenhave. Jeg formede en lille høj (med græstørvene omvendt, og lod jorden ligge brak. Så kan det ligge der og passe sig selv).

Jeg havde i tankerne, at det kunne være interessant at se, hvad der kom op, når jeg bare lod jorden være. Det var ret interessant. Der kom selvfølgelig en del tidsler. De er altid en pioner. Men der var faktisk overraskende mange af blomsterne fra min og naboens have, som også slog rod.
Til næste år, skal højen så i egentlig brug.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar