søndag den 6. maj 2012

En hel dag i haven

Hvad kan man så nå, når man knokler en hel arbejdsdag i haven fra 9-16, kun med en ½ times frokostpause? Og vejret er perfekt til hårdt arbejde, let overskyet og ca. 12-14 grader?

Græsplænen slået.


Ambra og timian omplantet fra krukker til bed.


Bed ved terrassen luget.


Sat snore op som humlen kan vokse op ad


Reb mellem humlestængerne så de kan vandre.


Pilehytten er meget grøn og frodig lige nu, grene flettet ind og ud.


Køkkenhaven luget og klar til såning,


Flyttet det sidste jord! Endelig færdig! Det har taget mig lidt over en måned.
Blandede krukkejordsblanding på stedet hvor "højen" havde været (det er de små bunker, man kan se), en blanding af plantesækspagnum og champignonmuld.

Her er jorden fra "højen" nu:

Tømte gamle krukker for jord, inkl. to af verdens tungeste betonkummer (ingen billeder her, det var ikke så fotogent ;)  ).

Fyldt ovenstående omtalte blandede krukkejord i krukker og tilplantet halvdelen (resten venter til risikoen for nattefrost er overstået).
Det er kruspersille, glatbladet persille, oregano, sar og rucola.

 Fikseret brombærranker.

Ryddet op på terrassen og fejet. Vasket havestole.

Og så gik jeg græsplænen igennem med en spade, og fjernede (mange mange mange) tidsler.

Så mangler jeg bare at få sat kroge op til det nye solsejl, fjerne ukrudt mellem fliserne på terrassen og luge hindbærbedet.

Nu: chokolade! Det har jeg fortjent!



Forresten, se lige:
Tre frodige tomatplanter, der venter på at blive plantet ud om nogle uger.

Og ikke mindre end otte potter med basilikum, jeg er lidt afhængig af basilikum ;).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar