lørdag den 7. juli 2012

Først yde...

...og endelig kan vi så nyde.
Jeg fik endelig taget mig sammen til at rengøre fliserne på terrassen. Det var visse steder svært overhovedet at se fliserne for mos. Men nu er terrassen flot og lækker at lege på.

Jeg nænnede ikke at fjerne skovjordbærrene, men har bare flyttet dem lidt ud til siderne.

Morgenfruerne blomstrer. Jeg ELSKER dem, min totale favoritblomst. De er blevet temmelig meget lavere end sidste år, mon ikke det skyldes kulden?

Jeg har også smidt en masse morgenfruefrø på "den bare plet jord", beregnet til at være "ukrudt med vilje" og de spirede efter få dage. Det er helt vildt, hvor meget fut der er i frø på dette tidspunkt af året

Jeg har måttet give mig og overdække jordbærrene i år også. Der var ikke så meget som et enkelt bær tilbage, da solsortene havde opdaget at de var begyndt at blive modne.

Og så er det ved at være tid til hindbær også (Algonquin).

Jeg har gederams i min hæk, og de er umulige at luge væk. De sidste par år har jeg kæmpet en ulige kamp mod dem, men så læste jeg her i foråret at man kan lave the af dem, så nu får de lov at blomstre og så ribber jeg dem.
If you can't beat them, eat them!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar