onsdag den 3. juli 2013

Frodighed

Når man har store vinduer, kan man jo lige så godt bruge dem til at lege drivhus. 

Busktomat 'Garden Pearl'. Jeg kommer til at drukne i tomater lige om lidt

Chilierne og basilikummen har det også rigtig godt i vindueskarmen.

Tomaterne udendørs ser lidt flossede ud efter de sidste par ugers blæsevejr og monsunagtige regn, men bortset fra udseendet, så klarer de sig fint og producerer masser af tomater.

Sommerblomster og anisisop klarer sig fint i de små bede. Masser af regn hjalp.

Brombærbusken er endelig kommet sig. Det tog omkring 3 år. Men nu er der også brombær über alles på dem. Mmmm...jeg glæder mig til at gufle.


Jeg har enormt mange skovjordbær. De er hyggelige at gå og snacke lidt på, men de er altså temmelig sure. Så primært har jeg dem for at have et bunddække.

Biblomme, anis og hestemynte.
Hestemynten ville ikke rigtig i gang, men så læste jeg at den skal plantes om hver 3. år. Og det passede med at det er 3 år siden jeg fik den. Så den kom i ny jord.

 ...og det kunne den lide:

Velkommen til Medusa aka. humleplanter.

Masser af jordbær, masser af persille og masser af jomfru i det grønne. Og salvien blomstrer stadig, hvor er den altså smuk.

Jeg skal have taget mig sammen til at flytte den oregano, der står i græsplænen, så jeg kan komme til at klippe der igen.

Hindbærrene klarer sig som sædvanlig fint og producerer mængder af bær.

 ...og stiklinger. Men det er en af årsagerne til at jeg satte bedet ud til græsplænen. Wrooooommm, og så er stiklingerne stækket.

Rabarberens blomster nyder jeg at kunne se fra mit stuevindue, de er så majestætiske.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar