mandag den 18. august 2014

Barndommens have

 Jeg kender en magisk have. Det er en have af den slags, hvor man kan gå på opdagelse, og finde skjulte skatte, lækre bær og måske et par små havetrolde.

Hvor leder den sti mon hen?

Vandingssted for frøer, bier og måske feer.



Høsten er godt igang.




Dette er et Belle de Boskoop æbletræ. Det er tudsegammelt. Det bærer enormt mange og virkelig store æbler. Flere gange er det knækket under vægten af æblerne eller i storme, men det er sejt og livskraftigt og holder ved.

Stammen er hul (hvilket gør det endnu mere utroligt at træet stadig står). Da jeg var barn, var dette vejen til børnenes magiske og eventyrlige univers.


Det hvide bed.

Det smukkeste drivhus.



Omme bag ved, rundt om hjørnet, helt henne ved hækken er der en skov af hindbærbuske.







Frodighed.











Endnu en der nyder haven.





 Min søns barndoms have :-). For da jeg var barn så den helt anderledes ud. Hun laver den om hele tiden, min mor - med trofast hjælp af min far - men den er lige så magisk som den altid har været.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar