mandag den 8. april 2013

Forår? Måske?

R ville gerne låne mit kamera, og så gav han sig til at tage billeder. Hvad han tog billeder af? "Himlen er jo blå mor!". Nemlig, og det var klart værd at forevige :).

Sneen har godt nok været stædig i år, men dette bliver de sidste billeder med sne på, før til efteråret (blev der sagt!)

Denne stædige klat sne i havens koldeste, mest skyggefulde og mørkeste hjørne, holdt ud til i forgårs (d. 6.4.13)

Det er i øvrigt taget 5 minutter efter, at jeg tog billedet af vores forårsdase-hjørne i haven mest solrige hjørne.
Det er helt vildt, så stor forskel sol eller ej gør på dette tidspunkt af året.
 
Endelig er vi kommet i gang med noget, der involverer jord. Godt nok ikke også frø, men lidt har også ret.
Der var sådan et underligt hjørne mellem køkkenhaven og pilehytten, hvor jeg ikke havde fået fjernet græsset. Det er så gjort nu, og også grimme, men yderst praktiske, bedkanter, sat op her.


Ja, dette ser ikke ud af særlig meget, men hvis det ellers går som planlagt, bliver dette den allerhyggeligste sti gennem skovjordbærbedet, med en afstikker til brombærbusken.
Jeg har stor tillid til skovjordbærrenes overlevelsesevne, men de ser godt nok visne og flade ud lige nu. Vi hepper :).

Hurra! En veninde kom og skilte mig af med disse betonplantekummer for et par dage siden.
De er meget praktiske, tykke, holder godt på varmen, tåler frost.....og vejer så meget, at jeg ikke fysisk er i stand til at løfte dem, 40-50 kg, tror jeg, HVER.
Dem kommer jeg ikke til at savne...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar