fredag den 29. marts 2013

Skrid, sne!

Når man ikke kan komme i jorden på grund af frost og sne, så må man jo finde på noget andet at foretage sig. 
Som at shoppe...
Træfliser fra IKEA (på tilbud) og to pakker hjul.

(Dette er ikke et kombineret lugejern og håndkultivator med teloskopskaft, tag ikke fejl af det ;)  ).
Dette er en børne-hakke!. Shhhhh...
Så kan jeg endelig få lov at beholde min "luge", som R kalder den, for mig selv).
Og en lav solsikke, som jeg blev forelsket i sidste år.

Tomat 'Garden Pearl'. En cherrytomat, der skulle give en overflod af mørkerøde tomater.
Samt en appelsintimian. Bare fordi...jeg blev fristet ;).



Og når man så ikke kan finde på mere, der faktisk kan retfærdiggøres som nødvendigt, er der heldigvis ikke mere sne på terrassen (men rigeligt ude i haven).

Og så kan man jo gøre terrassen fin og hyggelig med det indkøbte (R var vildt dygtig til at lægge fliser, jeg er imponeret. Det er i øvrigt en sikkerhedshjelm, han har på, det er da klart, det er slet ikke den cykelhjelm, det ligner....).

Og man kan rydde op i krukker og kasser, gøre dem rene og få placeret dem på nogle gode pladser (og få sat hjulene, der ligger ovenpå træfliserne på det øverste billede, nedenunder plantekasserne, så de er flytbare. Det skulle jeg have gjort for laaang tid siden, det er SÅ praktisk).
I år skal jeg have frilandstomater og frilandsagurker, så jeg har udset mig nogle gode læfyldte og solrige pladser på terrassen til plantekasserne.


Heldigvis kommer krukke- og kasseområdet til at være lige ved siden af den nyanlagte træterrasse, hvor der kommer til at stå et fikst lille bord og to havestole. Uh, at sidde der og spise morgenmad i solen og nyde duftene og synet og dyrelivet. Jeg elsker at have have!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar