lørdag den 9. marts 2013

Early Jalapeños

Så er chilifrøene i jorden, i mit trofaste minidrivhus / kapillærkasse fra Pindstrup (niks ingen procenter derfra, er bare glad for det, da jeg ellers har haft for vane at slå mine små spirer ihjel, før jeg fik det).

Jeg har sået 25 frø og håber på omkring 10 planter, spiringsprocenten er generelt lav for chili.


Jeg går og lurepasser lidt med hensyn til tomatfrøene. Skal, skal ikke. Man kan jo aldrig vide, hvordan vejret arter sig om 6-8 uger, når planterne er store nok til udplantning. Og skal de så i jorden nu og satse på tidlig varme, men også risikere rodbundne planter hvis det ikke er varmt nok, når de er klar? Eller så lidt senere og risikere at planterne er for sent på den.
Oh, glæderne ved at være havedyrker....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar