torsdag den 14. marts 2013

Det ER altså forår

Det siger kalenderen selv, Men det har vejret sin egen mening om. 

Men det forhindrer mig ikke i at forberede så meget, som jeg overhovedet kan. Og dette kolde højtryksvejr er heldigvis primært skyfrit, når det nu skal være, så jeg kan være i haven en masse.

Jeg glæder mig SÅ meget til at få ført den idé, hvortil jeg skal bruge denne gamle kobberkedel til, ud i livet. Det indebærer blandt andet en hulens masse små og store sten, samt et solcellepanel....

Jeg kan få kigget krukker igennem, finde fliser frem til projekter, støve og vaske havestole af 

Og slæbe disse utrolig tunge, fyldende, uhåndterlige og generelt møgirriterende træhavestole om i skammekrogen i carporten, til nogen gider skille mig af med dem.

Men der bliver også plantehygge som sædvanligt. Jeg købte Camilla Plums 'Camillas køkkenhave' på hendes hjemmeside, og...så kunne jeg jo lige så godt få lidt frø med også. 


Sammen med det jeg allerede har (selv har taget frø af, rester fra sidste år, arvede og overtagede), skal der nok blive velduftende og frodigt i haven i år også. 

Jeg skal have en lille hemmelig sti gennem jordbærbedet hen til brombærbusken og om bag den "hemmelige" hule til R. Volden bagerst i haven skal tæppebombes med blomsterfrø, der skal gro stangbønner op ad pilehyggen, jeg vil plante den kedelig udsigt ind til naboens tørrestativ til med frodige solsikker og lave en lille bålplads, og min køkkenhave bliver i år til en krydderurtehave (+ lidt ærter).

Jeg elsker at have en have. Det er den bedste meditation, jeg kender, at arbejde i haven :D.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar