tirsdag den 5. marts 2013

Fra den ene dag til den anden

gik det hen og blev forår. Eller...solen skinner i hvertfald ;).

Der bliver rigtig lækkert varmt på min terrasse, der jo er omkranset af mur til tre sider og er syd-sydvestvendt.

Jeg har..."lånt" nogle erantiser (fra en skov), så nu har jeg endelig også forårsbebuderne i min have. Elsker elsker elsker erantiser.
Og vintergækkerne er også på vej op.

Jeg har slet ikke fået brugt min terrasse så meget som jeg ville. Blandt andet pga. af at den ikke var særlig hyggelig. Så et af dette års projekter er at få hygg-ificeret den.

Et godt sted at sidde er en god start :).

Årets første omgang lugning, eller hvad man skal kalde det. Jeg "rullede" mostæppet af. Det er simpelthen vildt, hvor godt mos trives i min have. Jeg kunne sælge det til blomsterhandlere....

Pilehytten har fået en trimning af de største vildskud. Jeg har i øvrigt fået den idé at så stangbønner, der skal vokse op af den. Det bliver så fint :D.

Jeg havde en bunke, der ikke helt kvalificerede til at være kompostbunke. For mange store grene, og for meget mos. Det mos vil bare IKKE kompostere. Så nu er bunken blevet ryddet og kørt på genbrugspladsen. Så snedkererer jeg en rigtig kompostbeholder og etablerer kompostbunken med den rette balance mellem grønt og brunt (og ingen mos!).

Kapillærkasserne er blevet vasket med brun sæbe og er klar til årets småplanter i vindueskarmen. Chilifrø i dag.

Jeg har rettet volden bagerst i haven til og har luget grundigt på den (faktisk gjorde jeg det lige efter nytår, da der var den der hele uge med omkring +7 C). Så bliver der sået blomsterfrø en masse på den. Glæder mig til at se, hvordan det kommer til at se ud.

Og her skal sås græs. Der er stadig lidt bart, hvor jeg tidligere havde en jordbunke liggende. Men græsfrøene er indkøbt og venter bare på at det bliver lidt varmere (og ja, efterår er bedre til at så græs, men det er nu, at jorden er bar).

SÅ er jeg klar til at starte haveåret! :D :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar