torsdag den 1. april 2010

Så skal der tålmodighed til

Endelig holdt det op med at regne. Skyndte mig at smutte R i flyverdragt, og så ud i haven, hvor jeg krydsede og stripsede det øverste af pilegrenene.

Jeg er nu nået dertil hvor de korteste pil ikke rækker længere. Så jeg flettede bare dem sammen, der var lange nok:
Nu er der ikke andet, jeg kan gøre, end at vente tålmodigt på, at pilene bliver lange nok til, at jeg kan flette "taget". Pil vokser kraftigt, så de burde være lange nok efter denne sommer.

....Jo, der er faktisk en enkelt ting jeg vil gøre: Jeg fjerner græsset i endnu et spadestiks bredde rundt om pilehytten. Jeg har fjernet græsset, så der er 15 cm ud til plænen, men har lige læst mig til, at det er bedst med 25 cm. Så det vil jeg gøre, når jeg får fripas til en tur i haven næste gang.

Jeg håber at alle pilene spirer, men hvis der er nogle der ikke slår rødder, så planter man bare en ny pilegren på den dødes plads. Pil er en nem plante, så man behøver ikke at få nervøse trækninger over spire-evnen.

In English:
Patience, patience. Now I have to wait the the willows to get long enough so I can make the top of the hut.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar