søndag den 20. marts 2011

En af den, og en af den, og en af den :D

Jeg har lige købt frø!

IH, hvor jeg glæder mig til at komme i gang. Mine forældre kommer på besøg d. 2.april, så kan de hjælpe krøblingen med at få tilplantet bede og krukker.

Jeg har købt:
Krydderurter:- Jernurt
- Koriander
- Matrem
- Merian
- Portulak
- Glatbladet persille
- Kruspersille
- Timian (den anden kunne ikke klare vinteren)
- Stevia/sukkerplante

Grøntsager:- radiser (halvlang)
- sommergulerødder
- marværter
- feldtsalat
- rucola
- spinat

Blomster (mest spiselige):- Jomfruen i det grønne
- Spinde-hør (hvid)
- Morgenfrue
- Jerusalemsolsikke (store hoveder, ikke så høj)
- Krybende tallerkensmækker
- Spisechrysantemum
- Hjulkrone
- Honningurt (som efterafgrøde/grøngødning)

Alt er købt hos http://www.solsikken.dk/ og er økologisk. Fedt at man kan få det, det har ellers været svært at finde.

Desuden skal jeg have købt planter af immerbær og frilands-cherrytomat, måske en gul en.

Og så har jeg selv frø af isop, anisisop, tagetes, sommersar, agermorgenfrue fra sidste år. Og måske en ambra, hvis den ellers har overlevet, ellers skal jeg også have en ny af dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar