fredag den 11. marts 2011

ENDELIG!

Endelig er sneen væk, jorden er tøet, og de højere magter var så venlige også lige at vande grundigt efter.
Endelig kan jeg få leveret den ordre af ribs, hindbær og stikkelsbær, som jeg lagde i slutningen af november.
Planteskolen og jeg blev lig'som enige om at det godt kunne gå hen og blive lidt svært at få plantet der i december med ½ meter sne og minus 20 grader........
De kan sagtens plantes nu. De bliver selvfølgelig ikke ligeså store, som hvis de var plantet i efteråret og man kan ikke regne med bær. Men så længe de bliver plantet inden april, så har de det fint, og kan vokse sig store og stærke, så de er klar til at yde grundigt næste år :).

Umiddelbart er der ikke meget ved haven lige nu. Dog er R meget glad for, at sneen er væk og det er nemmere at lege ude i haven, et stort plus.

Men der sker faktisk lidt:
Rabarberne er så småt begyndt at røre på sig.
Pilehytten lægger an til gæslinger

Og de hindbærplanter som jeg fik af min mor sidste år, viste sig at have et par uventede og meget velkomne gæster med i jorden: Jeg har gået og haft lidt nederen over ikke at have en eneste erantis eller vintergæk, men indtil nu kan jeg tælle 7 erantis i hindbærbedet, og de bliver behørigt beundret (noget andet er så om de der hindbær har overlevet, de ser noget døde ud i sværen....).


Tulipaner og andet godtfolk tør lige så stille stikke snuden over jorden. Jeg elsker det syn.


Men mest af alt så venter jeg. Venter på planter, venter på frø, venter på forår, venter på at jeg ikke har halsbetændelse mere, så jeg kan komme til at grave ud til bed, venter på at kunne plante og flytte og tilplante krukker og pusle og nusse og dase i min have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar